Slaapoefentherapie

Lukt het niet goed om aan één stuk door door te slapen of heb je moeite met inslapen? Gauw moe, een kort lontje of pieker je veel? Goed slapen is de basis voor een juiste balans in je leven. Slaapoefentherapie biedt hulp bij allerlei slaapproblemen en bijbehorende klachten. Het geeft je meer grip op je nachtrust. Vaak merk je na een aantal behandelingen al een positief verschil.

Slaapoefentherapie helpt bij deze klachten

De invloeden van de dag lopen door in de nacht. Slaap je vervolgens slecht of onrustig, dan merk je dat de volgende dag direct. Zowel lichamelijk als mentaal. Met slaaptherapie probeert de slaapoefentherapeut deze vicieuze cirkel samen met jou te doorbreken.

Slaaptherapie voor volwassenen kan helpen bij:

  • moeite met inslapen en/of doorslapen
  • slaapritmeproblemen
  • slapeloosheid
  • moeilijk naar bed kunnen gaan
  • behoefte aan lang uitslapen
  • te vaak, te lang of juist te kort slapen
  • vermoeidheidsklachten
  • overmatige slaperigheid
  • klachten zoals stress en concentratieproblemen

"Mensen in beweging brengen"

Winda Rienks
Cesar-Mensendieck therapeut

Op zoek naar een doelgerichte therapie voor uw pijnklacht? Vraag naar onze mogelijkheden.

Maak een afspraak

Onze slaapoefentherapeut

Winda Rienks | Bakker Training Therapie

Winda Rienks

Cesar-Mensendieck therapeut

Wat is slaapoefentherapie?

Doorslaapproblemen, inslaapproblemen of last van depressie: wat je slaapprobleem ook is, slaaptherapie kan je helpen. De slaapoefentherapeut benadert het probleem vanuit een 24-uursvisie. Oftewel: als onderdeel van je dagelijks functioneren. De invloeden van de dag lopen namelijk door in de nacht. En zo kunnen de gevolgen van een slechte nachtrust weer doorlopen in de dag daarna. De slaaptherapeut onderzoekt daarom eerst de onderliggende oorzaken van je klachten en waarom deze aanhouden. Met deze inzichten kan je slaapprobleem worden aangepakt en opgelost.

Zo werkt slaaptherapie

De behandeling van slaapproblemen bestaat onder andere uit adem- en ontspanningsoefeningen (gericht op een verstoord slaappatroon) en gedachtentherapie die je weer positief of neutraal leert denken. Daarnaast krijg je tips en adviezen voor gezond slaapgedrag en een gezonde levensstijl. Zo leer je beter om te gaan met de gevolgen van het slaapprobleem. Je zult merken dat stress vermindert en dat je de vicieuze cirkel van slecht slapen zelf kunt doorbreken.

Tips om beter te slapen

Je kunt nu al een aantal dingen doen om je voor te bereiden op een goede nachtrust. Denk aan voldoende beweging overdag of even sporten vroeg in de avond. Neem twee tot drie uur voordat je naar bed gaat liever geen vast voedsel meer. Drink ‘s avonds geen sterke thee, koffie en andere drankjes met cafeïne erin. Ook het nuttigen van alcohol is niet zo’n goed idee voordat je gaat slapen.

Kijk voor meer informatie op www.slaapoefentherapie.nl.

Dat is merkbaar beter

En lekker dichtbij

Bakker Training Therapie
vind je in Stiens, Hallum en Marrum

Bakker Training Therapie staat voor je klaar, voor iedereen is er een passende therapie. Want fysiotherapie helpt, je wordt merkbaar beter. Dus heb je fysieke klachten? Blijf er niet mee rondlopen en maak gelijk een afspraak.