Bij aanmelding vragen we naar je adresgegevens, burgerservicenummer of geboortedatum, verzekering en – indien van toepassing – de verwijsbrief. Neem tijdens je eerste bezoek aan de praktijk een geldig legitimatiebewijs mee.
De fysiotherapeut is direct toegankelijk. Je kunt dus zonder verwijzing van een arts bij een fysiotherapeut terecht. Na je aanmelding is er een screening. De fysiotherapeut bespreekt met je of je hier op de goede plek bent en of er gestart kan worden met verder onderzoek en behandeling. Hij kan ook besluiten dat je eerst even naar de huisarts gaat.
Tijdens de eerste afspraak wordt je klacht of vraag uitgebreid besproken. De therapeut bekijkt of je inderdaad op de juiste plek bent en wat hij voor jou kan betekenen. Na een onderzoek wordt een behandelplan opgesteld. Bekeken wordt of behandeling zinvol is en zo ja, wat dan het doel is en hoeveel behandelingen ongeveer nodig zijn. Je krijgt ook adviezen en we kijken naar wat je zelf kunt doen om je herstel te versnellen. Voor de eerste afspraak reserveren wij dubbele tijd. Zo kunnen we na het onderzoek direct starten met de behandeling.
Wij hebben afgesloten behandelruimten voor jouw privacy. De praktijk is niet verantwoordelijk voor jouw eigendommen. Laat dus geen waardevolle spullen achter in onze kleed- en douchegelegenheid.
Wij verwachten van jou als cliënt dat je je houdt aan onze persoonlijke hygiëneregels. Dat betekent een goede lichaamsverzorging en gepaste kleding en schone sportschoenen (alleen voor binnengebruik) tijdens het gebruik van onze oefenzaal. Binnen onze praktijk mag niet worden gerookt.
Onze fysiotherapeuten en manueel therapeuten staan geregistreerd in het centraal kwaliteitsregister van het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie). Wij werken volgens de hoogste professionele kwaliteitsnormen binnen de fysiotherapie.
De collega’s binnen onze praktijk vervangen elkaar tijdens vakanties en studie- of ziekteverzuim. Zo wordt jouw behandelproces niet verstoord.
Zie je iets wat beter kan of ben je niet tevreden? Heb je een klacht over (de behandeling van) je fysiotherapeut of één van onze andere personeelsleden? Laat dit ons alsjeblieft zo snel mogelijk weten. Dan gaan we gauw op zoek naar een oplossing. We stellen je openheid zeer op prijs. En je kunt er op rekenen dat jouw opmerkingen serieus worden behandeld (conform de richtlijnen van het het Stichting Keurmerk Fysiotherapie; zie www.keurmerkfysiotherapie.nl).
Om je zo goed mogelijk te kunnen behandelen, registreren wij je medische- en administratieve gegevens. Wij hanteren de privacyverklaring, deze bevat regels over het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patiënt. Meer informatie over de privacy vind je op Pricacyverklaring.
Als patiënt van Bakker Training Therapie heb je een aantal rechten en plichten. Deze zijn vastgelegd in de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst).
Je kunt afspraken kosteloos annuleren of wijzigen als dit minimaal 24 uur vóór de geplande afspraak gedaan wordt. Dit kun je per mail of telefonisch doen. Meld of wijzig je de afspraak niet op tijd? Dan moeten wij kosten in rekening brengen. Deze kosten kun je niet declareren bij je zorgverzekering. Bij ziekte of onvoorziene omstandigheden kunnen wij – in overleg – van deze regel afwijken.
Wij verwachten dat je serieus met de afspraken omgaat. Zelf doen wij er namelijk alles aan om jou van dienst te zijn. Dit wordt bemoeilijkt als afspraken niet nagekomen worden. Cliënten die graag sneller geholpen willen worden, worden hier helaas door benadeeld.
Bakker Training Therapie staat voor je klaar, voor iedereen is er een passende therapie. Want fysiotherapie helpt, je wordt merkbaar beter. Dus heb je fysieke klachten? Blijf er niet mee rondlopen en maak gelijk een afspraak.