Handtherapie

Heb je vaak last van de elleboog en/of hand door bijvoorbeeld pijn, tintelingen of kracht verlies en wil je graag van deze klachten af? Dan kom je misschien wel in aanmerking voor handtherapie. Handtherapie is fysiotherapie gericht op klachten aan de hand, pols en elleboog regio. Met als doel om weer klachtenvrij te kunnen laten bewegen.

Handtherapie kan helpen bij onder andere de volgende klachten:

• Artrose
  • Peesontstekingen
  • Carpaal tunnel syndroom
  • Revalidatie na operaties
  • Reumatische klachten
  • Trigger fingers

"Bewegen voor een beter leven"

Onze fysiotherapeuten

Tijdens de behandeling besteden we ook veel aandacht aan het voorkomen van dezelfde klachten. Naast advies, kun je dan oefeningen meekrijgen voor thuis. Is volledig herstel niet mogelijk, bijvoorbeeld vanwege een chronische aandoening? Dan richten we ons vooral op het verminderen van de klachten. Daarnaast leren we je hoe je met bepaalde beperkingen om kunt gaan, zodat jij zo goed mogelijk je dagelijkse dingen kunt doen.

Spalktherapie

Heb je pijnklachten aan de hand of pols door overbelasting? Of mag je de hand tijdelijk niet gebruiken na een operatie? Dan kan een spalk misschien een oplossing zijn voor je klacht. Spalken worden bij verschillende klachten gebruikt voor immobilisatie. Bijvoorbeeld bij: artrose, pees ontstekingen, triggerfingers of post-operatief. Wij kunnen je adviseren welke spalk bij jouw klacht hoort. Ook kunnen we in de praktijk een spalk maken van thermoplastisch materiaal die je na de behandeling gelijk mee naar huis kunt nemen. Heb interesse in een spalk of heb je advies nodig? Maak dan een afspraak bij de handtherapeut.

Op zoek naar een fysiotherapeut of praktijk voor fysiotherapie in de omgeving van Leeuwarden? Voor fysio kun je terecht op onze locaties in Stiens en/of Hallum. Bel ons gerust voor het maken van een afspraak.

Dat is merkbaar beter

"Snel en effectief resultaat"

Dhr. De Vries